verslag nr 3 - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Arie Boele - WaarBenJij.nu verslag nr 3 - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Arie Boele - WaarBenJij.nu

verslag nr 3

Door: arie

Blijf op de hoogte en volg Arie

01 Februari 2013 | Thailand, Udon Thani

Hi luidjes, eindelijk weer internet om jullie te kunnen bereiken. Ik had al eergisteren een concept verslag geschreven, maar helaas was dit van off line naar online niet overzetbaar. Dus nu maar opnieuw: We hebben in een lange en rustige vlucht de nacht doorgebracht in het vliegtuig van EVA air.We hebben met horten en stoten wat gedommeld. De vezorging was vol lof, dus het viel erg mee om op deze manier de tijd door te brengen.S,middags plaatselijke tijd Kwamen wij aan op de airport Saverna buhmi in Bangkok en werden door een chauffeur opgewacht om ons naar het hotel te brengen.Tussentijds op het vliegveld de nodige baths uit de muur getrokken en een thais simkaartje gekocht om in het land voor een krats van de kosten aldaar te kunnen communiceren als dat nodig moet zijn. In het hotel Grande Ville aangekomen, waar we 1 nacht hebben doorgebracht, hebben we na een kleine opfrissing, de omgeving verkend. Wat een ervaring was dat. Het verkeer was adem en gehoor benemend. En overal stalletjes waar ieder die wat te verkopen heeft, zijn waren uitstalt. De geuren die daar uit vrij komen zijn typisch oosters, die men nergens anders dan alleen in de far west tegen komt.S,avonds, hebben wij 26 verdiepingen hoog op een dakterras, heerlijk gegeten. We keken daar over het verlichte Bangkok, heel sprookjesachtig. De vermoeidheid bij Gerrie sloeg toe, dus rap naar de kamer, douchen en slapen. Ik nam nog even tijd om off-line een verslag te schrijven, maar dat was alles vergeefse moeite want het is mij niet gelukt om dit verslag on-line te verzenden. De vlg dag vroeg weer op om naar Peter en Aye te gaan. Met een taxi in de spits door Bangkok, kan je het voorstellen. Ruim een uur over 23 km naar het vliegveld don mueang.Voor 500 bath met de taxi,,omgerekend in euro,s ca 16 euro, dus een extra fooitje vonden wij wel reeel. En de man buigen als een knipmes hiervoor.De vlucht met air asia naar Udon Thani ging echt als een spoorboekje, met een uiterst simpel concept,Het is instappen, zitten en wegwezen. Precies in tijd bij de gate op het vliegveld van udon en de cabinedeur.gaat open en we kiunnen direct er uit. Bonnen 5 minuten koffers op de band en je kunt naar buiten. Toppunt van efficiency.
Peter en Aye hebben ons daar opgehaald en zijn we daarna naar hun huis gereden.Een schitterend huis met rondom een grote waranda.Een hele.grote tuin met centraal daarin een heerlijk zwembad.Voor ons deze week een zaligheid.
Na de lunch zijn we heerlijk gaan wandelen in de omgeving, het thuisdorp van Aye. Gerrie was in haar element met foto,s maken. Rijstvelden, klapperbomen en exotische bloemen alom.Bij de oude moeder,92 jaar, op bezoek geweest en daarna bij de oma van vaders kant, 94 jaar. En intussen praten en groeten naar alle familie en vrienden van Peter en Aye, een hele kleine gemeenschap in een authentiek Thailand.S,avonds terug naar Udon Naar een typical Thais restaurant aan het water. Heerlijk gegeten en gedronken en heel erg gezellig.
Terug met een tevreden gevoel naar huis, nog even TV gekeken via BVN en toen naar bed.
Vandaag hebben we en echte Thaise massage ondergaan.3 uur lang Dat is heel erg bijzonder, daarna gelunchd in Udon in een big warenhuis. Echt voor een prikkie heerlijk gegeten. Wat gewinkeld, terug naar huis, lekker even gezwommen en even heerlijk onderuit in de zon.Nu aan een biertje en vanavond naar de nachtmarkt. Dat moet een belevenis zijn voor Gerrie. Nou even stoppen, er komt nog genoeg stof om te schrijven.Lieve groet van ons.

• 01 Februari 2013 - 08:44

Jan En Toos:

Goeiemorgen luitjes

Hier is het 8.40 in de morgen.
    wat gezellig om naast de krant ook een berichtje van jullie te lezen.
    het begin van een mooie reis, geniet er samen van en blijf A.u.b schrijven daardoor reizen wij met jullie mee door het mooie Thailand .

Liefs van ons.

• 01 Februari 2013 - 08:45

Jan En Toos:

Goeiemorgen luitjes

Hier is het 8.40 in de morgen.
    wat gezellig om naast de krant ook een berichtje van jullie te lezen.

Liefs van ons.

• 01 Februari 2013 - 09:34

Joost&Dicky:

Hallo Arie en Gerrie,

Het is fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen in Thailand. Nu kan de vakantie echt beginnen. Geniet er samen van en veel plezier gewenst.

Hartelijke groetjes, Joost&Dicky

• 01 Februari 2013 - 10:42

Marc:

Vakantiegangers!

We zijn uiteraard benieuwd naar de eerste vakantiekiekjes!

• 01 Februari 2013 - 14:34

Gerry.:

Ha, globetrotters.
    Zojuist 14.30 u. jullie berichtje gelezen. Net terug van boodschappen doen. Fijn dat jullie al aan het genieten zijn. En al een heel verhaal, ik blijf jullie op de voet volgen. Ben ook benieuwd Gerrie naar je eerste foto's van dit mooie land. Hier regent het al vanaf vanmorgen. Tot het volgende verhaal.
    Groetjes van Gerry.

• 01 Februari 2013 - 17:19

Coos:

Hoi Gerrie en Arie, heb nu pauze op m`n werk ff jullie verslag lezen op mobiel. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben geniet maar lekker. Groet Coos.

• 01 Februari 2013 - 22:35

Anny Huizer :

hoi gerrie en arie.

wat fijn dat de reis goed is verlopen en dat jullie het zo goed naar je zin hebt.
    geniet er met volle teugen van het is je geguent. anny huizer