verslag nr 4 - Reisverslag uit Than To, Thailand van Arie Boele - WaarBenJij.nu verslag nr 4 - Reisverslag uit Than To, Thailand van Arie Boele - WaarBenJij.nu

verslag nr 4

Door: arie

Blijf op de hoogte en volg Arie

03 Februari 2013 | Thailand, Than To

Hi luidjes, hier probeer ik jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen.Even echter dit; we proberen al vele keren via deze site foto.s bij te voegen. Het resultaat is tot op heden niet erg bevredigend. Ik vind het ronduit geen prettige site omdat je nergens het commando verzenden kan geven. En druk je verkeerd op de tablet dan is je text niet meer terug vindbaar, met als gevolg dat ik al 3 keer een nieuw verslag heb moeten schrijven. Dan is het behoorlijk balen.
Maar nu de leuke dingen. Het is te gek wat we hier allemaal meemaken en zien. Het is bijna teveel indrukken om dit goed weer te geven. Jullie moeten zich voorstellen dat we in het echte autenthieke Thailand zijn. Westerlingen ziet men niet. We vertoeven op het khorat plateau in het NO van Thailand, de rijstschuur van het land.Dus overwegend boeren, leven nog behoorlijk primitief in kleine hutjes met grote gezinnen.Gisteravond hebben wij zo,n feest met de thai meegemaakt. Alle dorpelingen vanuit het dorp en omgeving waren toegestroomd om dit feest mee te maken op het tempel terrein van het dorp. Geweldig was dat. Een hele grote muziektent met optredens van schitterend uitgedoste dansers en danseressen. Fantastisch om te zien, jammer dat het voor ons totaal onverstaanbaar Is. Daar na optreden van bekende thaise zangers etc. Aye was helemaal lyrisch. En een vriendelijkheid die wij daar maar overal ervaren is werkelijk verbluffend. Ca 12.30 uur zijn Peter en wij naar huis gegaan, maar het feest ging daar door tot s,morgens 6 uur. Aye is daar gebleven bij haar familie.
Vanmorgen zijn we naar een archeologisch museum geweest in het dorp Nong Bua. Hier waren opgravingen zichtbaar tot en met 6000 jaar terug. Dit gebied en museum staan op de wereld erfgoederen lijst van de Unesco.Was erg de moeite waard om te zien wat aldaar is opgegraven en hoe de mens van toen daar leefden.
Daarna naar een lotus meer, we zouden daar een bloemenpracht verwachten, maar helaas we waren te laat.We hadden er voor 10 uur smorgens moeten zij dan waren de bloemen open geweest met al hun pracht.Jammer van de rit ernaar toe. Wel onderweg genoten van de natuur. En Gerrie kwam volledig aan haar trekken met foto graveren. oh ja, wat oik vergeet is dat wij iedere keer heerlijk eten. Gisteravond een soort van barbeque met heerlijke dingen waar we het bestaan niet van kenden, en vanavond hebben we uitgebreid thais gegeten in een romantische entourage aan een groot meer.Lunchen doen we in hele eenvoudige stalletjes of restaurantjes waar je letterlijk voor een appel en ei eet.Wij zelf zouden ditnooit durven, maar Aye die weet overal waar we moeten zijn, en die bestelt het eten ook voor ons. Al met al, we genieten met volle teugen. Morgen gaan we naar Nong Kai, wat we daar beleven is weer een verrassing. Groeten van ons, tot het vlg verslag.

• 03 Februari 2013 - 19:39

Arreke:

Lieve Gerrie en Pa/ Peter en Aye

Fijn om te lezen dat het zo goed met jullie gaat. Het is wel bijzonder dat jullie dank zij Peter en Aye in de gelegenheid zijn om de authentieke Thaise sfeer mee te maken. Leuk om zo te starten. Een heel andere wereld zo te lezen.
    Het schiet al weer op het weekje bij Peter en Aye .Dan weer op naar de volgende fase. Lekker vooruitzicht dat je nog maar aan het begin staat van de vakantie.

Hier is ook alles goed.Het is naar droefgeestig en miezerig weer, echt weer om thuis op de bank te hangen en er niet uit te hoeven.Dus wees blij dat je daar bent en lekker aan een meer kunt dineren. Om jaloers van te worden....
    Wat minder goed nieuws is dat tante Bets een rouwkaart bij pa op de deurmat vond met het nieuws dat Cock Vonk is ingeslapen. Hij wordt woensdag a.s. begraven. Rob en ik kijken deze week of de agenda' s van ons het toelaten om die middag de rouwdienst bij te wonen en daarna te gaan condoleren. Anders zullen we via de post onze condoleance afgeven.

Geniet van elkaar en van al het moois wat je ziet en doe Peter en Aye de hartelijke groeten.
    Liefs Walter, Arreke en Vera

• 03 Februari 2013 - 20:42

Femke:

Hallootjes.. Ben nu wel ff jaloers aan het worden. We hebben hier een koude, natte winter... En je moet behoorlijk dapper zijn als je langer dan een half uur buiten wilt zijn. Dus geniet daar, en laat je vooral meevoeren met al die indrukken, smaken en geuren. Klinkt geweldig allemaal... Groetjes , femke

• 03 Februari 2013 - 23:13

Anny Huizer:

hoi samen.
    wat heerlijk dat je zo veel moeie digen mee magmaken .
    geniet er met veel genoegen van.
    we zen thuis de foto s wel
    hier is alles goed.
    anny.

• 03 Februari 2013 - 23:37

Gerry:

Hoi,hoi.
    Ik wilde net naar bed gaan,maar de computer stond nog aan, dus ik dacht, laat ik nog even kijken of die twee nog iets gestuurd hebben. Wat goed dat jullie het zo fijn hebben, en zoveel te zien, en lekker eten. Wat wil je nog meer. Geniet ervan, en ik zag ook net dat er wat foto's bij zijn in het volgende mailtje, ga ik dus ook nog even kijken. Ben benieuwd.
    Geniet ze, en groetjes van mij, Gerry.

• 04 Februari 2013 - 11:04

Silke Boeijen:

Hoi Mam en Arie,

Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin en nog 3 weken voor de boeg heerlijk. Zoals jullie uit de andere reacties al gelezen hebben is het weer hier soms minder en andere keren weer gewoon slecht dus geniet ook maar voor ons van dat mooie weer en neem het maar mee naar Nederland. De eerste week zit er al weer op voor jullie dus gaat fase 2 van het avontuur in en dat wordt vast en zeker net zo leuk als het eerste gedeelte ben super benieuwd naar de foto's straks.
    Hier alles zijn gangetje, na alle gebeurtenissen van net voor jullie vakantie heeft alles weer zijn plaatsje gekregen en is de molen in gang gezet en plannen van aanpak zijn in uitvoering dus nu is het zaak om het goed in de gaten te houden maar het regelwerk is gedaan gelukkig dat geeft weer een hoop rust.

Geniet van alles en op naar het volgende avontuur

Liefs Silke

• 04 Februari 2013 - 20:38

Coos Vergeest:

Hoi Arie en Gerrie, foto's zijn nu goed te bekijken. Prachtig wat zijn jullie aan het genieten. Groet Coos en Wim.