reisverslag 7 van arieengerrie - Reisverslag uit Than To, Thailand van Arie Boele - WaarBenJij.nu reisverslag 7 van arieengerrie - Reisverslag uit Than To, Thailand van Arie Boele - WaarBenJij.nu

reisverslag 7 van arieengerrie

Door: Arie

Blijf op de hoogte en volg Arie

11 Februari 2013 | Thailand, Than To

Hi luidjes, hier nog wat belevenissen van ons.We naderen het eind van ons 2e blokdeel van de thailandreis. Het was erg warm in Bangkok, maar oh, wat heeft het een indruk achter gelaten bij ons.Een hectische stad met zoveel beziens waardigheden, dat je keus voor bezichtiging altijd weer moeilijk is, want je wilt eigenlijk niets missen.Maar dat gaat echt niet.De eerste volle dag op donderdag jl was een heel intensieve.S,morgens al vroeg kwam onze gids ons halen voor bezoek aan 2 tempels, het koningklijk paleis, een juweliers bedrijf en s,avonds de traditionele show. De dag daarop naar de treinmarkt en de Amphawa floatingmarket. Wat een belevenis! Een gigantische markt hebben de thaise handelaren strak tegen een smalspoor rails opgezet.Wij kwamen ongeveer driekwart uur voor dat de trein zou arriveren bij de markt aan.Alles wordt daar verhandeld, te gek voor onze begrippen. Van bacterien etc hebben de thai vlg ons nooit van gehoord of ze zijn hier volkomen imuum voor.Vlees en vis produkten liggen in die hitte op de kramen of op kisten uitgestald en de mensen keuren en zoeken met hun handen dit alles uit. Ongelofelijk.
Toen de trein kwam moesten de markt bezoekers met veel tam tam aan de kant en de markt kooplui zorgden binnen no time dat overkappingen en overhellende delen plus handel weggeklapt of gehaald werd. Tijd door de trein machinist wordt niet gegeven, Hij rijdt gestaag de markt ruimte in.Waar de trein gepasseerd was werd direct de markt weer hersteld. Ik denk dat dit uniek in de wereld is.Daarna gingen we naar de floating markt. Wat schilderachtig is dat, in hele smalle bootjes, het lijken wat uitgebuikte kano,s, wordt van alles verhandeld, maar ook eten bereid met koken en bakken.Op de wal wordt dit door mensen gekocht en gegeten. Heel schilderachtig!Toen de zon onderging, ca half zeven, gingen we met een long tail boot door de kanalen en over de rivier. Heel stil en romantisch voeren we door het donker met de hutjes van de bewoners verlicht en ook door de vrije natuur met zichtbaar de vuurvliegjes in de struiken en bomen. Was ook weer een lange dag, maar wederom een geslaagde.Zaredag was een erg vroege dag, om ca 6.15 uur opstaan, ontbijten en dan werden wij opgehaald en naar de rivier gebracht om met een boot naar een buiten oord te gaan waar we kookles zouden krijgen.Nadat we via een sluis (water ligt in de klongs lager als de rivier) de klong in voeren om naar de kooklokatie te gaan, kwamen we na ca klein uur varen aan bij een prachtig huis met een geheel ingerichte kruiden tuin.Een stijlvolle thaise dame, de eigenaresse, ontving ons met veel egards. Aan een prachtig gedekte dis legde zij uit wat het programma voor die dag zou zijn.Wij zaten daar met 9 mensen, amerikanen, australiers en fransen en wij niet te vergeten.Bijzonder was wat er allemaal aan kruiden wordt vebouwd Na kennisneming van de kruiden en het voorkoken door de kooklerares moesten wij zelf aan de gang en uiteraard ook zelf opeten Een wederom geslaagde en een heerlijke dag In letterlijk en figuurlijke zin.Zondag hadden we overdag vrij en zijn naar de grootste markt van bangkok gegaan.
sAvonds stond een dinercruise op het programma. Op een grote salon boot werd een diner geserveerd, met alles op het water feeeriek verlicht.Met muziek en dans hebben we daar een heel gezellige avond gehad en kennis gemaakt met een canadees stel.
Vandaag een fietstocht gedaan met een gids waar we het het echte bangkok hebben gezien met allemaal smalle slopjes.Gerrie en i, vonden het wel erg leuk om het meegemaakt te hebben maar we vonden het ook wel gevaarlijk. Ik heb mijn rechter scheenbeen beschadigd om tegen een uitstekende standaard van een fiets te komen. Dus bepleisterd zal ik de komende dagen herkenbaar zijn.Morgen is onze laatste dag in bangkok, morgenavond gaan we met de nachttrein naar Surat thani. Maar morgenmiddag nog eerst een begeleide wandeling in china town, Het derde blok zal weer een heel nieuwe ervaring geven die totaal anders zal zijn als die we nu achter de rug hebben. Dit was het even, groeten van ons arieengerrie.

• 11 Februari 2013 - 18:50

Toos V. Raak:

Hee luitjes

Wat een indrukken doen jullie op zeg.
    Pittig lijkt me, maar ook leuk natuurlijk.

Hier alles z,N gangetje Carnaval natuurlijk met een verrekte koude wind
    Maar thuis bij de kachel is het goed vertoeven

Kijken uit naar jullie mail...... en Arie en Gerrie doe voorzichtig we zien jullie graag ongeschonden terug hier in Oss.

Groetjes van ons en een fijne voortzetting van jullie reis.

• 11 Februari 2013 - 19:45

Femke:

Hallo zeg... Wat een boel indrukken weer. Fijn dat jullie met jullie gids ook overal komen ;) geniet nog van de laatste dag bangkok!! En dan weer een rondreis deel he ?! Enjoy... enne, let goed op elkaar ... Anders is dat EHBO-tasje zo leeg ;) veel reisplezier !!! Groetjes femke

• 11 Februari 2013 - 21:33

Gerry V. Hintum:

Hoi Arie en Gerrie.
    Wat hebben jullie het geweldig.Leuk om zo op de hoogte te zijn van jullie belevenissen. Ik kan me voorstellen dat je ogen te kort komt, en achteraf nog tijd ook. Jullie boffen dat je in Thailand zit, want het is hier zo koud, dus geniet maar van de warmte. De carnavals vierders lopen te blauwbekken. Ik hoop dat jullie volgend avontuur ook weer voorspoedig verloopt, en zie het bericht weer met volle verwachting tegemoet.
    Heel veel groetjes van, Gerry.

• 12 Februari 2013 - 22:03

Arreke:

Hallo, weer even jullie belevenissen gelezen. Nog steeds genieten lees ik.
    Liefs ons

• 16 Februari 2013 - 12:29

Anny.huizer:

hallo vakantsiegachers.
    hier weer wat reacsies van mij . de carneval zit er weer op . ik heb west wel veel gewerkt .
    dus moest eerst even bij komen . ik lees dat jullie het nog steets goed naar de zin hebben en dat jullie
    veel leuk ervarigen op doen . fijn dat je zo veel bijzondere dingen tezien krijgt . iets om nooit tevergeten.
    geweldig geniet er nog maar even van .
    groeten anny x x x.